30 september 2009

Mitt nästa gröna steg...



Nu pågår Naturskyddsföreningens miljövänliga vecka med eko-aktiviteter runtom i hela Sverige. Ecolocos bidrag till miljövänliga veckan är att inspirera småbarnsföräldrar att leva lite grönare och skönare genom att ta små små steg mot en mer miljövänlig vardag. Varje ekoinsats - stor eller liten - gör skillnad!

Vi har en utmaning till dig och alla andra Ecoloco-vänner. Skriv svaret på följande frågor på din blogg, din Facebooksida eller din webbsida:

Vad var ditt senaste steg för miljön?

Vad blir ditt nästa lilla miljösteg?

Utmana sedan dina vänner att berätta vad dom tänker göra för miljön.

Ecolocos senaste steg för miljön var att förmå företaget som sköter vår fakturering att sluta skicka ut fakturorna separat. Ecolocos nästa steg blir att ta in tygblöjor i webbutiken (hemma använder vi tygblöjor till de små).

Mitt senaste egna privata steg för miljön var att införa vego-torsdagar för att minska köttätandet i familjen. Mitt nästa steg blir att göra en kraftansträngning för att hitta ekologiska kläder till mig själv (jag vet, jag har sagt det förr men nu ska det bli av...jag har bokat in en ekoshoppingdag och jag lovar att rapportera via bloggen).

Klistra in den här länken på din blogg så får du upp bilden ovan med länk till Ecolocobloggen:


p.s. hojta gärna till i kommentarsfältet när du antagit utmaningen. vi är nyfikna på dina gröna steg...

6 kommentarer:

Ingela la la sa...

Klart jag har antagit utmaningen :)

HA en bra kväll!

Kram Ingela

Mamma Mimmi sa...

Ett utmärkt initiativ! Nu är jag också med och skickar utmaningen vidare. http://mimmismammaliv.blogspot.com/2009/10/en-bloggutmaning.html Hälsningar från Mimmi

Anna sa...

Fixat!
INte så mycket nytt under solen dock, verkar som vi tampas med samma utmaningar kring mat och kläder...

HomeRiver sa...

Självklart antar jag den utmaningen! Här ser ni mitt svar: http://homeriver.blogg.se/2009/october/mitt-nasta-grona-steg.html

CrimsonAnna sa...

Jag hakar på med mina myrsteg

http://metalanna.blogspot.com/2009/10/i-fadrens-spar-for-framtids-seger.html

Henrik / enbättrevärld.nu sa...

Antar härmed utmaningen och uppmanar mina läsare att göra detsamma :)

MVH Henrik

Related Posts with Thumbnails