28 september 2009

Lotto en glad måndag på Ecolocos lager

Det är många som frågar mig hur jag får ihop livet med ett snabbväxande företag, bebis, två dagisbarn, man, sopsortering och kompost!

Svaret är: Lotta! Det är Lotta på lagret som packar alla beställningar, håller ordning på lagret, agerar fotoassistent, inventerar, packar upp nya leveranser och gullar med Otto medans loco mama försöker jobba (det är Lotta och Otto på bilden...jag höll på att skriva Lotto!). Utan henne skulle det verkligen inte funka.

Andra bra tips för att få tid till sånt man alltid drömt om - som att starta ett ekoföretag:
  • Sluta titta på TV - största tidstjuven alla kategorier (vad får vi ut av att titta på Idol och Desperate Housewives egentligen?)
  • Dela lika på allt hushållsarbete (look who's talking skulle min man nog säga...som får göra det mesta här hemma)
  • Köp bara sånt du verkligen behöver (gärna på nätet). Att gå runt på stan eller i köpcentra och shoppa tar tid - och så kommer man alltid hem med en massa onödiga prylar.
  • Prioritera och prioritera bort. Inse att du kanske inte kan ha ett rikt socialt liv, det perfekta hemmet, hembakat bröd, foton i album och cup cakes i ugnen - samtidigt som du bygger ett företag. Blod svett och tårar är vad det handlar om - men det är såååå värt det!
Jag har prioriterat min familj, mina bästa vänner, Ecoloco och mina ständiga små steg mot en grönare vardag. Allt annat struntar jag i och försöker att inte ha dåligt samvete för det...

Tjingeling
Loa
/en regnig måndag kväll i förorten

3 kommentarer:

Johanna sa...

Färglatt lager ;-)

Kaja sa...

Tror att alla behöver en Lotta i sitt liv. Måcklis dig!

Halldóra sa...

Vilket fint sällskap du har på jobbet..!!!

En annan tidstjuv är ju datorn och surfande och bloggande och FB-ande (facebook) och iPhone-ande.... eller hur.... ?

:-)

Related Posts with Thumbnails