20 april 2009

Unisex ekologiskt







Nu har vi äntligen tagit bort knapparna för flicka o. pojke på Ecoloco! Från första början har jag varit extremt kluven till att överhuvudtaget dela in kläderna på det sättet...och kompromissen blev att ha dessa kategorier men att i princip lägga alla kläder (förutom klänningar) i båda. Inte till så stor nytta för någon egentligen :-)

Bye bye pojke flicka! Välj själv utifrån storlek istället: rosa, blått, klänning, dinosaurieshorts! It´s up to you.

p.s. roligt att DN tar upp könsuppdelningen i barnbutikerInsidan idag.

2 kommentarer:

Katja sa...

bra gjort! :D

mitt Enkla liv sa...

Bra, bra, helt rätt tänkt! Jag har letat en cykel till min son idag och upptäckte att även den världen är könsuppdelad! Vad ska man säga om det? Inte ens kunna ärva cyklar va!? Men skam den som ger sig... Jag blir glad av att läsa om Ecolocos prima initiativ i varje fall!

Mia Kå på www.mittenklaliv.com

Related Posts with Thumbnails