13 april 2009

Lämna kudden för kuddar














När jag inte äter Saltå Kvarns gummibjörnsmüsli :-) till frukost så blir det oftast Fras Kuddar (eller Havre Fras som det visst hetat sedan året jag föddes...fast jag kallar dom fortfarande Kuddar).

I morse njöt jag lite extra av mina kuddar - för i sojamjölken flöt det omkring EKOLOGISKA kuddar! Såååå braaa!

Jag har läst på lite om Havre Fras nu och insett att jag inte är ensam om att gilla kuddar...Havre Fras är faktiskt Sveriges näst mest sålda flinga. Undrar vilken som säljer mest! Vet ni? Säkert något sockerindränkt, typ Frosties eller CocoaPops.

Havre Fras är en supernyttig frukostflinga som innehåller 86 procent fullkornshavre. Mina barn gillar MiniFras - som består av lite mindre havrekuddar blandade med majskuddar. Fyraåringen kallar dom riddarkuddar - det är nämligen riddartema med tecknade serier, tävlingar och pyssel på förpackningen. 

Tack till Rekobloggen som tipsar om alla nya glada ekonyttigheter på butikshyllorna!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails