3 februari 2009

Ecoloco ekoshoppar

Nu vill jag ha din hjälp! Det är beställningssäsong just nu. Vi ska beställa in höstens alla glada ekologiska barnkläder de närmaste veckorna. Fantastiskt roligt - men samtidigt lite svårt att tänka så långt fram i tiden...det är ju hösten 2009 vi pratar om!

Vad vill du kunna shoppa på Ecoloco.se? Större storlekar? Ännu mer unisex? Större urval av ytterkläder? Mer svenskt (det blir det oavsett vad ni säger...hahaha!)? Berätta!

Vi kommer fortsätta med våra ekofavoriter Nanoou, Bellio, Kavat Eko-logic, Mini-O och Serendipity (den supersöta overallen på bilden är från Serendipitys höstkollektion). Vi kommer också få in vita vackra ekokläder från Franka Sthlm, ekoblommor från Blå Tomat och de gladaste glada ekologiska barnkläderna från svenska DUNS. Pluss en del glada nya överraskningar - kan redan nu avslöja att dessa också är svenska och danska!

kram på er
Loa

12 kommentarer:

Ensamvarginna sa...

Det är bra som det är... fast det är klart att jag längtar efter ekokläder till större barn (12-15 år), som du vet. Inte det lättaste att hitta för er som säljer heller antar jag. Annars svenskt eko vore ju det bästa. Danskt är oftast snyggt och gärna mer unisex – både i klassiskt, i vackert och i galet!
Kram och lycka till i valet! /Malin

Anonym sa...

Klänningar Gumman, MASSOR av klänningar... o kappor... o fina skor... och lite mer klänningar:-D

Johanna sa...

Jag skulle vilja ha mer smarta ekologiska prylar. Typ nappflaskor, nappar, snuttefilt etc. Kan vara svårt att hitta.

/Johanna

Anonym sa...

Större storlekar!!
Det är jättekul att det blivit så pass lätt att hitta ekologiska bebiskläder, men det vore ännu roligare om man kunde köpa till alla barnen!
Svenskt är ju kul, men danska kläder är ju också väldigt fina!

Ekonördarna på Lyckobacken sa...

Efterfrågar fler sko-modeller och fler ytterkläder, typ jackor för våren/sommaren och overaller/tvådelat för vintern. Även då mössor och vantar till.

Tycker du ska fokusera på kläder, filtar och andra bebistillbehör är det så många som säljer redan, även reko och eko. Behåll din härliga nisch liksom!

Systrarna ideal sa...

Jag har svårt att hitta underkläder och strumpor som är ekologiska till barnen. Det skulle jag vilja se!
/Veroniks

Frida M sa...

jag älskar unisex kläder. Skulle också gärna se kläder (klänningar) till småtjejer i typiskt "killiga" färgskalor, svart, grått, marin..

ecoloco sa...

Ni är fantastiska! Tack för all feedback. Större storlekar är helt klart nåt vi ska satsa på! Det blir ju inte mindre viktigt att ha ekologiskt bara för att man fyllt sju :-) Äldre barn kan ju också på ett annat sätt sitta med vid datorn och välja!

Vinterkläder ska vi också satsa på. Det är jättejättesvårt att hitta 100% ekologiska ytterkläder som också håller i kyla, regn och blåst. Vi funderar därför på att tumma lite lite på 100% ekologiskt-principen just när det gäller ytterkläder. Vi har hittat en (än så länge hemlig...) leverantör som gör 100% återvunna ytterkläder. Det är ju åtminstone bättre än giftiga ytterkläder....men det tar ändå emot.

Och så klänningarna ja! Vår ambition är ju att ha så mycket unisex som möjligt - och klänningar är ju liksom inte unisex... MEN ni älskar ju klänningar. Små tjejer, stora tjejer. Alla älskar glada ekoklänningar. Ja...så där får vi nog bli lite bättre helt enkelt!

kram på er alla!

ecoloco sa...

Fortsätt jättegärna komma med era synpunkter på hur vi ska utveckla Ecoloco! Jag tar med mig all feedback nu när jag ska ekoshoppa (åååhh vad jag ser fram emot att äntligen få shoppa lite...inte bara sälja!)

Anonym sa...

Åh, jag har nog aldrig sett en så gullig dräkt! Jag blir nästan sugen på att klämma ut en unge bara för att få sätta på den den dör!

Vildängel sa...

Jag tycker du har ett fantastiskt utbud med massa fina saker! Så fortsätt i samma anda!
Och i övrigt är väl mina önskemål ungefär det samma som ovanstående. Det jag har haft svårast att få tag på är YTTERKLÄDER och bra strumpor + strumpbyxor (är inte 100% nöjd med LivingCrafts) och så större storlekar.
Lycka till!

Vildängel sa...

Hej igen, vill tillägga att med tanke på hur svårt (omöjligt till större barn?) det är att få tag på ekologiska ytterkläder (vinter) så tycker jag att det verkar vara ett okej alternativ med återvunnet. Ser fram emot att se vad du hittat!
Trevlig helg!

Related Posts with Thumbnails