10 februari 2009

EcoBoob

Ecolocos ekoshopping fortsätter. Inspirerade av egen tillökning har vi valt att utöka vårt glada ekosortiment med ekologiska mammakläder och amningskläder från härliga Boob.

Jag har suttit halva dagen idag med Boobs Mia och Erika och inspirerats av deras ambitiösa miljötänk. Redan nu är halva Boobs kollektion gjord i certifierad ekologisk bomull...och det blir mer (vi tar ju naturligtvis bara in det ekologiska!). Desstuom håller Boobs kläder en oerhört hög kvalitet - och kan gå i arv mellan väninnor/systrar/kollegor i det oändliga. Jag har till exempel just nu på mig en Boobklänning som jag haft under alla tre graviditeter...och som jag fått av min svägerska efter hennes tre graviditeter! Nytt hos Boob är också att kläderna faktiskt går utmärkt att använda även när magen är borta och barnet börjat äta riktig mat. Det kallar jag hållbar design!

Spännande ekonytt. De första plaggen kommer in i slutet av nästa vecka!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åggg GRATTIS till tillökningen!! Så kul!! När är det dags?!?

Vad kul att det gick så bra i Köpenhamn!!

Massor av kramar!!

Anonym sa...

Boob är ju bäst, jag har levt i mina Boobtröjor de senaste 6 månaderna. Det bästa är att passformen är den samma som vid första barnet.

/Johanna

Anonym sa...

Snygga kläder! Jag ska tipsa en släkting som blir mamma snart!

Ekonördarna på Lyckobacken sa...

Så härligt att höra! Perfekt att veta inför nästa graviditet, även om det är ett tag dit!

Toppen att du är så himla bra, Loa!

Många kramar!

ecoloco sa...

TACK! I maj kommer lille bebben. Då kommer jag nog också bli storkonsument av Boobisar - de bästa amningströjorna ever!

Och Malin...dröja ett tag? Det trodde jag också! Hahaha!

Kram på er
Loa

Anonym sa...

Då vet jag var jag ska handla boob nästa gång, jag gillar deras tunikor/klänningar väldigt mycket. Superbra kvalitet och som du skriver så har de lång användningstid=)

Related Posts with Thumbnails