21 januari 2009

Bokföring...tjoohooo!

Sliter med Ecolocos bokföring så det blir inte så mycket bloggat...

Så här gör jag för att göra bokföringsarbetet lite lite roligare:
- Lyssnar på bra musik
- Dricker Kahls goda Kram kaffe
- Äter mumisg morotskaka (endast ekologiska ingredienser så klart!)
- Ringer LRF konsult typ en gång i timmen för att få uppmuntran och hjälp...

...ja, det är alltså LRF konsult som sköter supporten åt Swedbanks fantastiska e-bokföringssystem. Och jag måste säga att tjejerna där nere i Skåne som sitter och svarar på alla mina dumma frågor är helt underbara. Det är inte alltid jag förstår vad dom säger...dels för att de pratar den tjockaste skånska man kan tänka sig...och dels för att de använder bokföringstermer som låter som kinesiska för mig. Men tack för att ni finns!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske dags att gå en kurs i skånska? En av världens vackraste dialekter!!

Anonym sa...

Tur att det finns en support att vända sig till!!

Tildis har anmält sig till Ecolocos mannekäng ;-D

Kramis!

Ekonördarna på Lyckobacken sa...

Din stackare! Jag ska lägga mig på soffan med nyaste numret av Föräldrar och barn med prins Leon på magen med en stor kopp eko-té och okristliga mängder mörk eko-choklad!

Massa peppande kramar till dig!

Anonym sa...

Lycka till! Det här med ekonomi är inte det roligaste, men tyvärr ibland det viktigaste när man är småföretagare... Det e bare å kempe på :)

Malin sa...

Lycka till med bokföringen!

Det är lite trist att pyssla med det när det finns en hel del annat roligt med företagande. Här hemma spelas det "Mamma Mia" för fullt & vi är glada för det är helg! Jippi!

//M//

ecoloco sa...

Tack alla för uppmuntran! Nu är bokföringen klar för den här gången. Nu kan jag ägna mig åt andra roligare saker!

Kram
Loa

MADELEINE sa...

Tack för bra tips ;-) Alltid tråkigt att sitta med bokföringen, men d är ju ett nödvändigt ont!!

Related Posts with Thumbnails