6 juli 2009

Vegofamiljen

















Nu har jag bestämt mig...vi ska äta mer vegetariskt i vår familj. Kruxet är bara att jag då måste laga maten. Min man (som annars är den som tar sig av matlagningen) giller verkligen kött. Ekokött såklart! Men jag vill ändå ha vegodagar ibland. Jag kanske kan börja med små steg...och laga vegomat åtminstone en gång i veckan!

Nu hämtar jag inspiration och idéer hos Vegofamiljen. Deras härliga blogg handlar om deras vegetariska och ekologiska livsstil i kombination med en vanlig, halvkaotisk men kärleksfull vardag med små barn, tidsbrist och stress ibland. Hos Vegofamiljen hittar du recept för stora och små munnar, blandat med vardagsbilder och tankar kring aktuella miljöfrågor.

8 kommentarer:

Wilma sa...

Tidningen Kloka Hem har just nu en utlottning av boken Majas Klimatmat - kanske ännu en inspirationskälla?

Frida M sa...

Små steg är också steg, jättekul att du funderar på att laga lite mer vego:) En dag i veckan är väl utmärkt att börja med! Lycka till och tackar ödmjukast för uppmärksamheten!
Kram

ecoloco sa...

Tack för inspirationen! Nu börjar jag bli riktigt laddad inför vegouppgiften. Min man verkar nästan vara redo att bli vegetarian om det bara leder till att jag syns till i köket ibland :-)
Loa

Johanna sa...

Jag har ett superbra Ängamatsoppa recept du kan få!

Johnna G sa...

Mmm det är inte så svårt att utesluta animaliska produkter ur sin kost i mellanåt. Jag tror dessutom att kroppen mår bra av att äta mer grönt :-9

GucciMama sa...

Ja som sagt jag älskade klänningen, dock lite stor på valencia men hon får växa in i den. Tack så jätte mycket för det fina priset, uppskattades verkligen!

ecoloco sa...

Johanna, jag tar tacksamt emot alla bra recept...nu när jag måste laga mat ibland :-)

Wannebondjäntan, ja det känns redan att kroppen mår bra av mer vego. Härligt.

GucciMama, enjoy! Ska bli kul att se lillan i klänningen!

Linnea sa...

Hej!
Lycka till - det kommer att vara värt de extra minuterna i början som det kanske tar att planera maten. Tro mig jag har inte ätit kött på 15 år. Det finns massor av recept på www.recept.nu - vi använder den sidan när vi veckoplanerar vår mat.
hälsar
Linnea

Related Posts with Thumbnails