12 december 2008

Svarta Google

Om man vill googla på ett klimatsmart sätt så kan man "blackla" istället.

Bloggen I Elfte Timmen tipsar om sökmotorn BLACKLE som hämtar sina uppgifter från Google men gör detta på en svart bakgrund. På det sättet har man sparat nästan 970 000 kilowattimmar på jorden sedan sajten skapades 2007.

Jobbigt med svart bakgrun? Testa då THE GREEN SPIDER som också har Google som sökmotor och sparar lite mindre energi än BLACKLE men ger användaren samtidigt chansen att välja mellan flera olika bakrunder.

Jag äääälskar Google...jag kanske kan bli en fan av Blackle också. Vem vet!

3 kommentarer:

Stephan Bäckman sa...

wow....det där tackar jag för, jag som brukar kika in i din blogg för att hålla koll på vad du skriver.

Tack!

Anonym sa...

Vilket bra tips!! Ska genast kolla in den sökmotorn!

ecoloco sa...

Funkar lika bra som Google!
Fast jag tycker den gröna är skönare än den svarta. Har inte riktigt vant mig vid vitt på svart..

Loa

Related Posts with Thumbnails