15 januari 2010

Ekotulpaner


Tulpanens dag idag! Det känns nästan som om alla saker har sin egen dag. Det finns både Världsnjurdagen, Vargens dag (den behövs verkligen!!), Pi-dagen, Skojardagen, Kladdkakans dag och Star Wars dagen (den skulle femåringen fira om han visste!).

Jag förstår att tulpaner fått en egen dag. Den vackraste av alla blommor. Lyckligtvis finns det nu ekologiska tulpaner att köpa när du vill ha en fin bukett hemma eller att ge bort. Coop lanserade marknadens första Krav-odlade tulpaner 2008 under varumärket Änglamark. Finns i Coop-butiker över hela landet.

Svårt att föreställa sig just nu att någonting kommer växa i trädgården igen - dold som den är under ett tjockt snötäcke. Men snart är det vår igen och då är det dags att fundera på gröna saker och odling. På Ekolifestyle finns det bra information för dig som vill vara grön i dubbel bemärkelse.

1 kommentar:

Annica sa...

Hej! Tack för kommentaren! Ja kan man ta bort spritpennor med en tvättlapp kanske man ska fundera på vad den innehåkker egentligen. Ja det känns väldigt spännande, det här med det ekologiska. Det är dock väldigt nytt för min del. Men man lär sig fort. Kommer väl bli svårt att byta ut ALLT. Känns som om hud/hår vårdsprodukter är som värst vad det gäller faliga ämnen. Men kläder vill jag ju gärna också ha ekologiskt eftersom man har det intill kroppen. Iaf till barnen då dom inte kan välja själva. Om du förstår vad jag menar?! Ha det gott! Ps. jag har mailat dig ;)

Related Posts with Thumbnails