9 maj 2009

Kaja & lilla krax goes ecoloco!





























För ett tag sedan kom jag i kontakt med Kaja & lilla krax som syr underbara barnkläder på beställning. Jag ville beställa en klänning till min dotter och frågade om Kaja hade några ekologiska tyger - vilket hon inte hade...då! Men Kaja fick lite ekomyror i huvudet och gav sig inte förrän hon hittat massor med underbara kbA-certifierade och KRAV-märkta tyger.  


Nu hittar du Kajas härliga ekoklänningar hos Ecoloco! Kaja & lilla krax gör stilrena barnkläder där tygerna får tala. Varje produkt är helt unik och genomtänkt  – Kaja syr aldrig upp två identiska plagg! Skaparprocessen utgår ifrån tygerna som i olika kombinationer framkallar olika känslor. De raka enkla och välsydda modellerna är praktiska och sköna att ha på sig. Ofta finns det små detaljer – som glada vintageknappar – som en extra knorr. Kaja jobbar också mycket med kreativ recycling av tyger. Pappas utslitna chinos kan bli sandlådebyxor och mammas gamla tröja kan bli pyjamas till bebisen.


Gillar du också de vackra ekologiska mixklänningarna? Gå in här och titta på varje modell i storlek 62-86 och i storlek 92-110!

6 kommentarer:

Frida M sa...

Vad fina! Roligt att ni får handjorda barnkläder i ert sortiment!

HomeRiver sa...

Vilka härliga! Och vad bra att du fick fram dem miljövänliga också!

ecoloco sa...

Ja, de är fantastiskt fina! Gjorda med kärlek, glädje och massor med kreativitet.

Loa

eco chic sa...

Angående payer: Trist!! Jag använder plusgirot (förskottsbetalning), paypal och payson. Inga månadskostnader där.

HomeRiver sa...

Jag blev så inspirerad att jag kastade mig på symaskinen och gjorde en egen variant. Har lagt upp den i min blogg.

Kaja sa...

Tack! Det har varit så roligt att få sy dem. Miljön har alltid varit viktig för mig och jag har aldrig kunnat stå emot en utmaning!

Related Posts with Thumbnails