9 februari 2010

Ekologiska Knit Kits av Erica Laurell

Gillar du att sticka? Det var flera år sen jag stickade och för att vara helt ärlig så tyckte jag aldrig att det var särskilt kul... Sen hände något häromdan. Jag drabbades av stickmani. Kunde inte lägga stickorna ifrån mig. Ja, som du kanske har märkt så har jag varken hunnit blogga eller jobba :-) Eller sova. "Ska bara sticka en omgång till!" Bara en till..

Min garniver kan jag helt och hållet skylla på stick- och virkdrottningen Erica Laurell som sitter i samma eko-lokaler som Ecoloco. Hon har stora mumsiga lådor fulla med de mest färgglada ekologiska garner du kan tänka dig. Man kan liksom inte låta bli!

Nu har Erica satt ihop speciella "Knit Kits" åt Ecoloco så att du och andra glada ekoföräldrar också får uppleva denna härliga stickglädje. I kitet ingår ekologiska garnhärvor i två färger (du väljer färgen...jag vet, det är svårt att inte ta allihopa), bambustickor, virknål och stickbeskrivning.

Fast, jag måste varna dig...Erica Laurells härliga ekogarn är lite beroendeframkallande :-)

1 kommentar:

Ekokul-Anna sa...

Nu har jag inte hunnit in och kika på stick-kitsen än. Men om jag fick vantarna på dom (haha) skulle jag förmodligen bli fullkomligt manisk, har varit en stick- och virk-nörd i ett tidigare liv och längtar efter att få gå in i hantverks-koma igen. Så jag förstår ditt tillstånd... Kikade snabbt på Ericas sida men hann inte bilda mig en uppfattning om hennes skapelser. Om det är så att hon säljer virkade/stickade bakverk så behöver vi det till kommande te-servis i butiken. Du kan ju hojta till henne om du kommer ihåg :-) Trevlig helg!

Related Posts with Thumbnails